27 грудня 2023 р., відповідно до Наказу Хмельницького національного університету про утворення разової спеціалізованої вченої ради № 58-ас від 01.11.2023 р., відбувся захист дисертаційного дослідження на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 Соціальні та поведінкові науки за спеціальністю 053 Психологія аспірантки кафедри психології та педагогіки Марини ПАВЛЕНКО.
Здобувачка представила на захист дисертаційне дослідження «Психологічні особливості запобігання мобінгу серед учнів середніх класів».
Науковий керівник – Роман ПОПЕЛЮШКО, доктор психологічних наук, доцент, професор кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету.
Засідання разової спеціалізованої вченої ради ДФ 70.052.032 відбулось у складі: голова ради ‒ Таїсія КОМАР, д. психол. н., професор, завідувач кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету; опоненти – Олена ЛИТВИНЕНКО, д. психол. н., завідувач кафедри практичної психології Київського університету імені Бориса Грінченка, Леонід НІКОЛАЄВ, к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології Університету Григорія Сковороди в Переяславі; рецензенти – Євген ПОТАПЧУК, д. психол. н., професор, професор кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету, Олена КУЛЕШОВА, к. психол. н., доцент, доцент кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету.
У процесі обговорення члени спеціалізованої вченої ради зазначили актуальність теми дисертаційного дослідження та наукову цінність одержаних результатів. Акцентували увагу на тому, що дисертанткою вперше визначено поняття «мобінгу» як явища порушень у поведінці дитини, що викликане індивідуальними та соціально-психологічними особливостями особистості; проаналізовано результати дослідно-експериментальної роботи щодо виявлення факторів, які обумовлюють виникнення мобінгу, та психологічних особливостей профілактики даного явища. Одержані результати дослідження можуть бути у процесі професійної підготовки здобувачів вищої освіти психологічного профілю та під час розробки модулів підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладів освіти, у роботі спеціалістів соціально-психологічних служб закладів освіти під час планування заходів у напрямку протидії булінгу, мобінгу та кіберцькуванню, а також під час проведення просвітницьких заходів, семінарів, тренінгів з педагогічними працівниками, класними керівниками, адміністрацією та батьками учнів. Розроблена програма психологічної профілактики мобінгу серед учнів п’ятих класів може бути використана соціальними педагогами та психологами з метою запобігання проявам насильницької поведінки і надання психологічної підтримки під час адаптаційного періоду учнів середньої школи.
Вітаємо Марину Сергіївну та наукового керівника з успішним захистом дисертації та бажаємо їм подальших здобутків у науковій і педагогічній діяльності.
Інформація кафедри психології та педагогіки