17 травня 2024 р., відповідно до Наказу ректора Хмельницького національного університету № 15-ас від 19.03.2024 р. про утворення разової спеціалізованої вченої ради ДФ 70.052.035, відбувся захист дисертаційного дослідження на здобуття ступеня доктора філософії з галузі знань 05 «Соціальні та поведінкові науки» за спеціальністю 053 «Психологія» аспірантки кафедри психології та педагогіки Юлії СУХОДОЛІ.
Здобувачка представила на захист дисертаційне дослідження «Сім’я як чинник розвитку соціального інтелекту молодших школярів під час дистанційного навчання».
Науковий керівник – Євген ПОТАПЧУК, д-р психол. наук, професор, професор кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету.
Засідання разової спеціалізованої вченої ради ДФ 70.052.035 відбулось у складі: голова ради ‒ Таїсія КОМАР, д-р психол. наук, професор, завідувач кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету; опоненти – Наталія ЗАВАЦЬКА, д-р психол. наук, професор, завідувач кафедри практичної психології і соціальної роботи Східноукраїнського національного університету ім. Володимира Даля, Марія ШПАК, д-р психол. наук, професор, професор кафедри психології розвитку та консультування Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Грінченка; Оксана ХУРТЕНКО, канд. психол. наук, доцент, доцент кафедри теорії та методики фізичного виховання Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського; рецензент – Алла РУДЕНОК, канд. психол. наук, доцент, доцент кафедри психології та педагогіки Хмельницького національного університету.
У процесі обговорення члени спеціалізованої вченої ради зазначили актуальність теми дисертаційного дослідження та наукову цінність одержаних результатів.
Акцентували увагу на тому, що дисертанткою вперше розроблено теоретичну модель соціально-психологічного супроводу розвитку соціального інтелекту молодших школярів у сім’ях під час дистанційного навчання, яка ґрунтується на відповідному алгоритмі спільних дій сім’ї та школи, що передбачає інтеграцію зусиль дорослих членів сім’ї та засобів і видів професійної діяльності вчителів, описується такими видами діяльності: просвітницькою, профілактичною, діагностичною та корекційною; на основі зазначеної моделі розроблено програму авторського тренінгу «Розвиток соціального інтелекту молодших школярів у сім’ях під час дистанційного навчання», унікальність якої полягає у впровадженні авторського тренінгу розвитку соціального інтелекту молодших школярів у сім’ях зокрема, покращення якості їх освіти під час дистанційного навчання та збереження їх психічного здоров’я загалом; удосконалено процес соціально-психологічного розвитку компонентів соціального інтелекту молодшого школяра завдяки розробленій теоретичній моделі соціально-психологічного супроводу розвитку соціального інтелекту молодших школярів у сім’ях під час дистанційного навчання; набули подальшого розвитку: змістове наповнення дефініції «соціальний інтелект молодшого школяра» (інтеграційна характеристика, що поєднує прояв його самооцінки та розуміння цінності інших, проявляється у взаємодії з іншими школярами і дорослими, які задіяні в освітньому процесі та є поза ним, передбачає розуміння і застосування норм і правил соціальної поведінки та комунікації, виявленні почуття відповідальності за власні дії (вчинки) та їхні наслідки на підставі аналізу і рефлексії); наукові уявлення щодо спільних дій сім’ї та школи, інтеграції зусиль дорослих членів сім’ї та вчителів задля соціально-психологічного розвитку компонентів соціального інтелекту молодшого школяра в сім’ї в умовах дистанційного навчання.
Вітаємо Юлію Олегівну та її наукового керівника з успішним захистом дисертації та бажаємо їм подальших здобутків у науковій та педагогічній діяльності.
Інформація кафедри психології та педагогіки